Cum sa nu pici traseul…..?!

Dupa ce ai fost declarat admis la testul teoretic, urmeaza sa sustii examenul practic, traseul. Am mai publicat o serie de articole pe aceasta tema, le poti citi aici: Pregatirea pentru examenul practic: traseul, Penalizarea greselilor si abaterilor comise la traseu.
Mai jos iti vom prezenta cele mai frecvente cazuri in care examinatorii te pot declara respins.
Neacordare de prioritate
Neacordarea de prioritate se sanctioneaza cu retinerea permisului de conducere. Este una dintre cauzele cele mai frecvente de accidente auto in care isi pierd viata mii de oameni in fiecare an. La traseu, examinatorul va fi foarte atent la cum si daca acorzi prioritate. Trebuie sa te vada ca te asiguri la fiecare intersectie si cunosti indicatoarele de prioritate. Nu uita nici de statiile de autobuz, troleibuz, tramvai sau de regulile pentru intersectarea cailor ferate.
„STOP” vs. „Cedeaza Trecerea”

Trebuie sa faci diferenta dintre aceste doua indicatoare. La intalnirea indicatorului „STOP”, trebuie sa te opresti. Asta inseamna ca rotile masinii trebuie sa fie oprite. Te opresti in locul unde ai vizibilitate maxima, dar nu chiar in mijlocul intersectiei smile emoticon Te asiguri si daca nu vine niciun vehicul, pornesti si iti continui deplasarea.
La intalnirea indicatorului „Cedeaza Trecerea” NU esti obligat sa te opresti numai in cazul in care trebuie sa acorzi prioritate. Atentie! Daca opresti fara motiv la indicatorul „Cedeaza Trecerea”, examinatorul poate interpreta gresit intentia ta si sa te declare respins.
Trecerile de pietoni
La trecerile de pietoni trebuie sa reduci viteza la cel mult 30km/h in localitate si 50km/h in afara localitatii. Esti obligat sa acorzi prioritate de trecere pietonilor care se afla pe sensul tau de circulatie. De exemplu, in imaginea de mai jos, daca esti la volanul autoturismului albastru, nu trebuie sa te opresti. Daca esti la volanul autoturismului rosu, esti obligat sa opresti si sa acorzi prioritate de trecere pietonului aflat pe trecerea de pietoni semnalizata corespunzator.
[Trecere de pietoni]
Manevre in timpul mersului
Este important sa nu depasesti viteza legala. O viteza recomandata la examen este de 30-40km/h cel mult. Ramai pe cat posibil pe prima banda de circulatie. Nu depasii pe trecerile de pietoni, linia continua etc. Foloseste si vitezele a treia si a patra, daca este posibil si schimba treptele frumos, lin.
Asigura-te si semnalizeaza din timp fiecare manevra de schimbare a directiei. Incadreaza-te corespunzator, vireaza corect si mentine banda.
S-ar putea sa te puna sa opresti in zona indicatorului „Oprirea interzisa”. Ai grija, te testeaza! smile emoticon Nu te opri, spune-i examinatorului ca aceasta manevra este interzisa. De asemenea, iti mai poate spune sa te opresti sub actiunea indicatorului „Stationarea interzisa”, unde poti opri. Probabil te va si intreba daca ai oprit regulamentar.
Daca drumul are doua benzi, tu trebuie sa circuli pe prima banda si exceptie faci doar daca iti este impiedicata circulatia pe aceasta banda de catre autoturisme parcate, drum in lucru etc insa are importanta si daca vede ca te-ai incadrat din timp pentru directia in care mergi.
Nu uita de semnalizare si ca manevrele trebuie executate fara agitatie, repezeala dar si fara ezitare.
Emotiile si examinatorul
Traseul va decurge probabil in felul urmator: ti se aloca un examinator care se va urca in masina in care dai examen (preferabil sa fie cea pe care ai facut si scoala), poate iti va spune buna ziua si apoi va dori sa porniti. Primul pas este evident sa iti aranjezi oglinziile, scaunul si sa iti asezi centura, iar la pornire sa te asiguri. Examinatorul poate sa fie unul dragut sau unul sever insa nu o sa stea la povesti cu tine deoarece tu trebuie sa te concentrezi. Tu trebuie sa fii atent la el doar cand iti spune ce ai de facut, nu sta sa vezi ce bifeaza, ce scrie sau ce reactie are pentru ca risti sa faci greseli sau accidente.
Nu te stresa deoarece stresul este acum cel mai mare dusman al tau. Daca te stresezi- tremuri, daca tremuri- o sa te intrebi daca examinatorul vede asta care evident iti fura concentratia de la ce ai de facut si risti sa pici din cauza unor greseli pe care daca erai atent nu le faceai. Stim ca ai emotii si examinatorul stie asta, iar scopul lui nu este sa te distruga nervos ci sa vada daca esti pregatit sa pornesti singur la drum!
Bafta la examen!
Scoala auto amatori - Instructor auto autorizat / Profesor de legislatie rutiera Birzan Claudio
© 2011 :: Toate drepturile rezervate