Zece lucruri esentiale de facut pentru a avea o masina care functioneaza ireprosabil!

O vorba inteleapta pentru o afacere de succes spune ca, banii aduc bani, iar acest principiu, intr-un fel, se poate aplica si atunci cand vine vorba de masina noastra. Faptul ca o masina arata si functioneaza bine ani de-a randul nu este doar o intamplare. Ca acest lucru sa fie o realitate trebuie sa investim bani.

Sunt mai multi pasi care trebuie facuti ca sa extindem viata unei masini. Sunt zece lucruri esentiale de facut pentru a avea o masina care functioneaza ireprosabil.
1.Un rezervor plin cu combustibil care are cifra octanica mai mare decat cea necesara nu va transforma Kia intr-un Koenigsegg. Cifra octanica ridicata nu face niciun fel de „magie” pentru motoarele care sunt destinate sa consume combustibili cu cifra octanica inferioara. Chiar daca benzina respectiva nu dauneaza motorului, pretul in schimb dauneaza portofelului. Banii pe care i-ati cheltui inutil pentru o benzina scumpa mai bine i-ati investi in ceva chiar necesar masinii. De pilda cu banii economisiti ati putea sa va spalati masina. Spalatul masinii cu regularitate si aplicarea cerii, reduce riscul aparitiei ruginii. Nu trebuie sa uitam nici interiorul autoturismului, si acesta trebuie curatat cu regularitate.
2.La schimbarea anotimurilor, fie ca este vorba de iarna, primavara, vara sau toamna, trebuie sa pregatim masia in consecinta. Pentru multi soferi iarna si vara sunt anotimpurile care solicita cel mai mult masinile. Este nevoie de lichid de racire, baterii, cauciucuri, acestea sunt numai patru din elementele de care o masina are nevoie in cele doua anotimpuri. Daca acordam atentia necesara acestor patru aspecte nu vom mai risca sa ramanem intepeniti pe undeva, fie ca este viscol fie ca este ploaie torentiala. Cauciucurile de iarna sunt cruciale in sezonul rece.
3.Chiar daca rechemarile fabricantilor sunt rare in Romania trebuie totusi sa fim atenti la toate informatiile de acest gen.
4.Daca vi se aprinde becul „check engine” poate insemna o varietate mare de probleme, dar nu toate grave. Ar putea sa fie desfacut vreun capacel sau poate fi chiar o problema serioasa. Oricum ar fi, cel mai sanatos este sa ducem masina in service pentru un diagnostic.
5.Ar trebui sa intelegem ca nu este necesat ca turometrul masinii sa ajunga in portiunea rosie. Altfel sunetul, deloc placut, al limitatorului de rotatii va va trezi la realitate. Mai putin evident, pe de alta parte, este faptul ca puteti sa faceti rau masinii si petrecand prea mult timp in relanti. Nu in ultimul rand, cresc emisiile de carbon si se deterioreaza convertorul catalitic. De ce sa poluam in plus si sa risipim combustibil inutil?
6.Daca urmam recomandarile din manualul masinii in privinta intretinerii motorului si a transimiei sigur ii vom prelungi viata.
7.Sa nu va amagiti cu ideea ca puteti sari peste cheltuielile de intertinere si sa aveti in continuare o masina care sa nu va lasa in cel mai neasteptat si prost moment. Mai mult ca sigur ca daca amanati o lucrare necesara, mai tarziu va costa mai multi bani, munca iar timpul petrecut in service va fi mai indelungat.
8.Trebuie verificate cu regularitate atat nivelul uleiului din motor cat si presinunea din pneuri.
9.Cand a venit timpul sa schimbati uleiul, acesta chiar trebuie schimbat. Tot in manual scrie ce tip de ulei are nevoie masina ca sa functioneze corect. Daca in manual scrie numele unei anumite marci de ulei nu inseamna ca este reclama. Masina a fost conceputa sa functioneze cu acel ulei.
10.Daca masina se comporta anormal intre verificarile periodice dar nu prezinta semne vizibile ale unei defectiuni sa nu sperati ca problema va disparea de la sine. Daca sesizati cel mai mic semn al unui comportament neobisnuit duceti masina in service pentru o verificare suplimentara.
Scoala auto amatori - Instructor auto autorizat / Profesor de legislatie rutiera Birzan Claudio
© 2011 :: Toate drepturile rezervate